Schuur / Identiteit
Onze (Saar Manders en Mels Broekman) opdracht was de nieuwe identiteit te ontwikkelen voor de Schuur, zonder de rijke geschiedenis uit het oog te verliezen. Om de link met het verleden en met Joost Swarte te behouden, hebben we het bestaande logo slechts in uitgeklede vorm toegepast. Door het logo steeds op een andere manier uit te rekken, laten we Schuur letterlijk zien als veelzijdige aanbieder van een breed programma.
Samen met Joost Swarte en letterontwerper Arthur Reinders Folmer ontwikkelden we een custom font waarin we de sfeer van het bestaande logo op een eigentijdse manier verankeren. Om uiting te geven aan de steeds grotere verwevenheid van het aanbod van Schuur, werken we met beelden van de voorstellingen die in compositie steeds een verband met elkaar aangaan. Dat levert eclectische, dynamische beeldtaal op die precies uitstraalt waar de Schuur voor staat: een plek waar makers en liefhebbers van theater, film, dans, muziek en poëzie elkaar ontmoeten en worden verrast.
Museum Voorlinden / Leader
Ontwerp en productie typografische leader. voorlinden.nl/kunst-in-het-kort
Toneelschuur / Magazine, poster, social media
Voor het nieuwe seizoen van de Toneelschuur hebben wij (Saar Manders en Mels Broekman) het nieuwe magazine, posters en verschillende social media posts ontworpen.
WeTransfer / Ideas Report
Bang & Olufsen / Actie
 
Cycle Capital / Identiteit
Voor een nieuwe ambitieuze wielerclub in Amsterdam hebben wij samen met Fellows de positionering, merknaam en identiteit ontwikkeld. Het doel was een dynamische, Amsterdamse identiteit te ontwikkelen die urban, opvallend en onderscheidend is. De basisvorm van de identiteit is een ‘C’ die ronddraait. Deze ronddraaiende C verwijst enerzijds naar tandwielen en anderzijds naar leden die samenwerken en daarmee hun doel bereiken. De identiteit kan op verschillende manieren worden toegepast. In de vorm van een cassette (meerdere tandwielen naast elkaar die op iedere racefiets te vinden zijn), als losse C of als patroon van C’s. Ondanks de uiteenlopende toepassingsvormen blijft de herkenbaarheid van de identiteit intact. De vormen zijn zo sterk en verwant dat het kleurpallet ieder wielerseizoen kan worden aangepast.
Hogeschool van Amsterdam / Studiekeuze campagne
Loodswerk / Identiteit, website
Museum Voorlinden / Martin Creed
Paul Bellaart / Kalender
Kunsthal Rotterdam / Avant Gardes
Vlisco / Think
Hartje Bos / Identiteit
Vlisco / Bloom
Vlisco / Sewing Kit
Museum Voorlinden / Art at work
Creatie / Hidden gems
Magazine met 'killed ideas'
Westglace Primary School / Identiteit
G-star Raw / Underwear fixture
Museum Voorlinden / I promise to love you
Portugese Synagoge / Bewegwijzering
Vlisco / About
BNO / Ledenpas
Ster / Jaarverslag
I.o.v. Fellows
Demakersvan / Poster, kaart
Stadsgehoorzaal / Theater programma
Programmaboekje, stickers, kaarten, posters Stadsgehoorzaal Kampen (i.s.m. Maaike van Keimpema).
Kunsthal Rotterdam / I promise to love you
World Fashion Centre / Identity
I.s.m. Karen van de Kraats
Hogeschool van Amsterdam / Create-it
I.o.v. Fellows
Tommy Hilfiger / Smile magazine
Ster / Identiteit
I.o.v. Fellows